Jak i kiedy możesz złożyć reklamację usługi kurierskiej?

uslugi kurierskie

Nawet najlepiej działające usługi od czasu do czasu okazują się niedoskonałe. Sprawnie funkcjonująca branża kurierska nie stanowi pod tym względem wyjątku. Towar, który do ciebie dotarł, jest uszkodzony lub niezgodny z zamówieniem? Dowiedz się, jak dochodzić swoich praw!

Czy przed odbiorem można zweryfikować stan przesyłki?

Zgodnie ze wskazówkami internetowych sprzedawców, najlepiej przed podpisaniem protokołu odbioru poprosić kuriera o możliwość otwarcia przesyłki. Jednak pracownicy firm kurierskich nie mają takiego obowiązku. Jeśli stan opakowania każe ci przypuszczać, że jego zawartość mogła ulec uszkodzeniu, nie przyjmuj paczki. Zostanie ona wówczas zwrócona do nadawcy, a ty otrzymasz zwrot pieniędzy.

Co w przypadku niezgodności towaru z zamówieniem?

Jeśli otrzymana przez ciebie przesyłka nie jest zgodna z zamówieniem, reklamację należy zgłaszać do nadawcy. Przewoźnik nie ma oczywiście wpływu na jej zawartość. Przeczytaj regulamin sklepu internetowego i dowiedz się, w jaki sposób możesz zwrócić towar i odzyskać pieniądze.

Kiedy możliwa jest reklamacja uszkodzonej przesyłki?

Jednak w większości sytuacji o uszkodzeniu towaru dowiadujemy się już po jego odbiorze. Reklamacją musi wtedy zająć się odbiorca, a nie nadawca. Teoretycznie firma kurierska może starać się udowodnić, że uszkodzenie nastąpiło już po odbiorze. Nie oznacza to jednak, że stoisz na straconej pozycji. Pamiętaj, aby reklamację zgłosić jak najszybciej. Czas działa na twoją korzyść. Według prawa masz na to jednak 7 dni.

W jaki sposób poprawnie złożyć reklamację?

Na stronie firmy kurierskiej znajdziesz formularz, poprzez który możesz złożyć reklamację. Sporządź szczegółowy protokół dotyczący stanu towaru, a także przypuszczalnych okoliczności i czasu związanych z uszkodzeniem. Prawdopodobnie będą ci także potrzebne dowód nadania, list przewozowy oraz dowód zakupu. Warto wykonać szczegółową dokumentację zdjęciową samego towaru i opakowania. To ostatnie najlepiej zachować – niektóre firmy kurierskie wymagają przedstawienia opakowania w procesie reklamacji.

Procedura reklamacji wygląda identycznie, niezależnie od tego, czy zamawiasz usługę kurierską bezpośrednio na stronie przewoźnika, czy korzystasz z tańszej opcji w postaci brokera kurierskiego, na przykład sendit.pl – https://www.sendit.pl/.

Uszkodzenie towaru to nie jedyny problem, z jakim od czasu do czasu zmagają się odbiorcy. Zdarza się, że czas dostarczenie przesyłki znacznie się wydłuża. W takim przypadku najlepiej skontaktować się w pierwszej kolejności z nadawcą i użyć opcji zaawansowanego trackingu, o którym więcej można przeczytać na stronie: https://www.sendit.pl/sledzenie-przesylek.

 

Podobne posty

  • Domowe sposoby na wywołanie okresuDomowe sposoby na wywołanie okresu Domowe sposoby na wywołanie okresu Miesiączka stanowi niekiedy źródło wielu komplikacji w życiu kobiety. W niektórych przypadkach pojawia się on zbyt późno tym samym wzbudzając niepokój. […]
  • Samica alfa – jak się nią stać?Samica alfa – jak się nią stać? Kobieta, którą można nazwać samicą alfa jest różnie postrzegana - u jednych budzi wręcz uwielbienie i marzenia o wykreowaniu siebie na jej podobieństwo, innych zaś czasem potrafi […]
  • Ile kosztuje implant zęba?Ile kosztuje implant zęba? Wszczepienie implantu zębowego i przymocowanie do niego korony protetycznej już od dawna jest powszechnie uważane za najlepszą metodę odbudowy utraconych naturalnych zębów. Sam zabieg jest […]
  • Niewidoczny aparat – innowacyjny sposób na proste zęby!Niewidoczny aparat – innowacyjny sposób na proste zęby! Każdy z nas marzy o pięknym i zdrowym uśmiechu, ale często na samą myśl o aparacie ortodontycznym może odechciewać się o niego walczyć. Okazuje się jednak, że aby wyprostować swoje zęby, […]
  • Olbrzymie atrakcje dla dzieci – sala zabawOlbrzymie atrakcje dla dzieci – sala zabaw Zorganizowanie czasu dla dzieci nie jest zadaniem prostym i sprawia problem wielu rodzicom, którym zależy na tym, by ich dzieci miały wypełniony czas i bawiły się znakomicie każdego dnia. […]
Oceń artykuł
[Suma: 1 Średnia: 5]