Jak nie przytyć w trakcie okresu zimowego? 5 praktycznych rad

Zima to okres, w którym zazwyczaj każdemu przybywa kilka kilogramów. Niektórzy czekają do wiosny, aby się ich pozbyć i uzyskać wymarzoną sylwetkę na lato. inni podejmują kroki natychmiast. Jak nie przytyć podczas zimy? 5 praktycznych rad.

Jak nie przytyć w zimie?

Nie ma najmniejszej wątpliwości, że zimą chętniej sięgamy po kaloryczne przekąski. Ponadto, ze względu na niekorzystne warunki atmosferyczne, rzadziej się ruszamy. Sprzyja to tyciu. A przecież ta pora roku minie szybko i znów będzie wiosna i lato.

Jeśli zależy Ci na utrzymaniu figury i nie chcesz dodatkowych, zbędnych kilogramów stosuj się do naszych 5 praktycznych porad, dzięki którym nie przytyjesz zimą.

1. Regularnie spożywaj posiłki

Regularne spożywanie posiłków w podobnych odstępach czasu to główna zasada, której należy przestrzegać niezależnie od pory roku. Staraj się jeść 4-5 posiłków dziennie co 3-4 godziny.

Dzięki temu utrzymasz prawidłowy poziom cukru we krwi. Zorganizowanie dnia pod względem posiłków nie jest trudne i bardzo szybko staje się nawykiem. Na początku zaplanuj sobie posiłki na cały dzień.

Możesz ustawić alarm przypominający czy budzik, co 3-4 godziny. Później nie będzie Ci już potrzebny! Pamiętaj również, że każdy posiłek powinien zawierać odpowiednią ilość kalorii. Dlatego zapoznaj się koniecznie ze swoim dziennym zapotrzebowaniem kalorycznym.

Do obliczenia wartości musisz przygotować takie informacje jak płeć, wiek, waga, wzrost, poziom aktywności fizycznej i skorzystać z kalkulatora kalorii, który dostępny jest w internecie.

Przeczytaj także:  Ile kalorii zawiera w sobie surowe jabłko?

2. Ruszaj się

Zima nie zachęca do biegania ani wybierania roweru zamiast samochodu. Istnieje jednak wiele innych ćwiczeń, które wykonasz nie tylko na dworze, siłowni, ale również i w domu. Możesz skorzystać z gotowych programów, dostępnych w internecie. Świetnie się sprawdzą ćwiczenia z taśmami oporowymi.

Gumy nie zajmują dużo miejsca. Jeśli dysponujesz wolną przestrzenią, pomyśl o stworzeniu mini siłowni i zakupie sprzętu np. rowerka, bieżni, hantli czy innych. Jeśli na dworze nie pada i nie jest zbyt zimno, pamiętaj o spacerach!

3. Sięgaj po zupy

Zima to okres, który nie jest łatwy nie tylko dla naszego ciała, ale i umysłu. Zamiast zapychających fast foodów, sięgaj po zupy, zawierające lekkostrawne warzywa, bogate w witaminy i składniki mineralne.

4. Stosuj przyprawy

Wiele przypraw wykazuje właściwości antybakteryjne, antywirusowe, przeciwzapalne i wzmacnia odporność. Do potraw dodawaj czosnek i cebulę. To doskonały sposób na poprawę odporności. Postaw również na kurkumę oraz imbir, których właściwości zdrowotne są coraz bardziej doceniane. Sięgaj po chili i pieprz.

5. Sięgaj po mrożonki

Zimą nie ma dostępu do tylu warzyw i owoców, co latem. Jednak to nie oznacza całkowitą rezygnację z nich! W sklepach dostępne są mrożonki np. jagody, truskawki, maliny. Są one przechowywane w niskiej temperaturze, dzięki czemu zachowują większość właściwości odżywczych. Możesz również samemu zrobić zapas, kupując większą ilość owoców latem i mrożąc.

Przeczytaj także:  Banany w diecie odchudzającej - sprawdź ich kaloryczność

Za udzielenie nam praktycznych rad chcieliśmy podziękować FitRepublic.pl, portalowi o fitnessie i zdrowym żywieniu gdzie znajdziecie bardzo wiele fajnych rad dotyczących treningu i wielu innych!

Podobne posty

Oceń artykuł
[Suma: 2 Średnia: 5]