Internet to aktualnie największy kanał dystrybucji towarów i usług. Właściciele stron coraz częściej wykorzystują potencjał wyszukiwarek, aby zareklamować w nich swoją działalność. Sukces firmy gwarantuje wyłącznie topowa „dziesiątka” wyników w Google, dlatego też pozycjonowanie to proces niezwykle istotny dla prawidłowego funkcjonowania witryny. Głównym filarem w promowaniu portalu jest marketing zewnętrzny oraz wewnętrzny. Odkryj, co kryje się pod tymi nazwami, przechodząc do kolejnych akapitów naszego artykułu.
Rola wewnętrznego content marketingu. Poznaj bliżej element procesu pozycjonowania!
Czym jest content marketing? Są to wszelkie treści tworzone na stronę internetową. Nic tak nie wpływa na poprawę pozycji w Google jak odpowiednio zoptymalizowane, oryginalne, angażujące teksty pisane pod frazy kluczowe. Dowiedz się więcej na temat zalet wynikających z kreowania unikatowych wpisów.
„Pozycjonowanie ma na celu sprawić, żeby konkretna strona www wyświetlała się jak najwyżej w internetowej wyszukiwarce. Celem content marketingu jest zaangażowanie użytkowników, zwrócenie uwagi na pewne sprawy. Z kolei Google postawiło sobie za cel eksponowanie tych witryn, które sami internauci uważają za jakościowo najlepsze. Stąd prosta droga do następującej konkluzji: umiejętnie prowadzony content marketing wywołuje odpowiednie reakcje odbiorców.”
źródło: Afterweb
Content marketing w połączeniu z działaniami SEO może efektywnie wpłynąć na lokatę Twojej witryny w wyszukiwarce. Kompleksowa optymalizacja obejmuje: meta title, nagłówki, metaopisy, wyróżnienia i oczywiście wszystkie treści tworzone na strony główne, podstrony i pozostałe zakładki.
Popraw swoją widoczność w wyszukiwarce, kreując treści na content zewnętrzny!
Tworząc oryginalne teksty, a także dobierając do nich odpowiednie grafiki, jesteś w stanie zapewnić sobie wysoka lokatę w rankingu Google. Charakterystyczny content, wyróżniający się na tle konkurencji z całą pewnością przyciągnie uwagę potencjalnych klientów. W jaki sposób można dodatkowo wpłynąć na poprawę lokaty w wyszukiwarce? Mianowicie, zostawiając po sobie ślad, np. w postaci komentarza, na różnych forach lub blogach internetowych, przyczynisz się do zwiększenia zasięgów swojej strony. Wizerunkowym „strzałem w dziesiątkę” będzie także zawiązanie współpracy z influencerami lub portalami, które posiadają w swoim asortymencie odmienne produkty, jednak ściśle związane z Twoją branżą. Kreatywnie tworzony content da podwaliny pod długofalowe i solidne efekty. Zgłoś się do profesjonalnego copywritera, który zadba o poprawne i unikalne treści na Twoją witrynę. W tym procesie będzie nieunikniona również pomoc specjalisty SEO.