Jaki magnez polecany jest dla sportowców?

Magnez jest niezwykle ważny dla ludzkiego organizmu. To właśnie ten pierwiastek ma wpływ na samopoczucie, pracę mięśni oraz układ nerwowy człowieka. Warto zatem zadbać o dietę, która będzie bogata w ten składnik, a w razie potrzeby skorzystać z dodatkowej suplementacji. Zastanawiasz się, jaki magnez będzie najlepszym wyborem dla sportowców? W jakiej formie powinni uzupełniać jego niedobory? Odpowiadamy.

Dieta bogata w magnez

Jednym ze skutecznych sposobów na zapewnienie optymalnego poziomu magnezu w organizmie jest zdrowa i zbilansowana dieta. Nie może w niej zabraknąć produktów bogatych w magnez, a zaliczyć do nich można:

– dynię,

– mak,

– kakao,

– sezam,

– nasiona słonecznika,

– gorzką czekoladę,

– kaszę gryczaną,

– migdały.

Niektórych może zdziwić fakt, że w tej grupie produktów znajduje się też woda pitna, która może pokryć nawet 20% dziennego zapotrzebowania na magnez.

Jaki magnez sprawdzi się dla sportowców?

Niestety, niekiedy mimo usilnych starań, w organizmie może dochodzić do niedoborów magnezu. Osobami, które są na to narażone, są sportowcy, którzy intensywnie trenują. Skurcze mięśni, osłabienie organizmu oraz problemy z zasypianiem to najczęstsze objawy, po których można rozpoznać deficyty tego pierwiastka. Na szczęście magnez dostępny jest w różnych postaciach i formach – sprawdź zatem, który z nich będzie najlepszy dla sportowców.

Płatki magnezowe

Jeżeli szukasz alternatywy dla doustnego zażywania suplementów zawierających magnez, płatki magnezowe mogą być czymś dla Ciebie. Dodawane do kąpieli przyniosą ulgę, działając rozluźniająco na całe ciało. Przenikając przez skórę, czyli największy ludzki organ, niemal natychmiast rozpoczną swoje dobroczynne działanie. Kąpiel z dodatkiem magnezu polecana jest nie tylko sportowcom. Z powodzeniem korzystać z niej mogą nawet najmłodsi. Szukasz płatków magnezowych godnych polecenia? W takim razie zapoznaj się z ofertą e-sklepu https://zechsal.pl/ – na pewno znajdziesz tam produkt, który spełni wszystkie Twoje oczekiwania.

Żele magnezowe

Kolejną naszą propozycją, która pozwoli na uzupełnienie niedoborów magnezu po treningu, są żele magnezowe. Te produkty są niezwykle skuteczne, a jednocześnie proste w aplikacji. Żel użyty po treningu może zapobiec powstawaniu negatywnych skutków ćwiczeń, czyli zakwasów. Wszystko dzięki temu, że usuwa kwas mlekowy z mięśni i przyśpiesza ich regenerację. Może stanowić także pierwszą pomoc w przypadku skurczów łydek, ud oraz innych partii ciała.

Oceń artykuł
[Suma: 1 Średnia: 5]
Informacja prawna