Jak zdrowo się odżywiać, pracując w korporacji?

Praca w korporacji jest wymagająca. Należy być dobrze zorganizowanym, terminowym, kreatywnym i często działać pod presją czasu. Niekiedy reorganizuje ona nasze codzienne życie na tyle, że zaczynamy się niezdrowo odżywiać. Jemy coś naprędce – drożdżówkę czy pączka zapijając to wszystko kawą, a potem podjadamy jeszcze jakieś słodycze. I do tego znowu hektolitry kofeiny. W domu, jako że nie jedliśmy nic konkretnego, na wieczór pochłaniamy ogromną kolację. Taki sposób żywienia wpływa niekorzystnie na pracę mózgu i nie pozwala nam na pełną kreatywność w naszej pracy. Dodatkowo po pewnym czasie zaczyna niekorzystnie wpływać na nasze zdrowie. Jak więc pogodzić pracę ze zdrowym odżywianiem, aby odżywić mózg, a w przyszłości uniknąć chorób? Odpowiedź znajdziesz w poniższym artykule. Zapraszamy do czytania.

Co wpływa niekorzystnie na pracę mózgu?

Pracując po 8 godzin dziennie, a biorąc pod uwagę częste nadgodziny to nawet dłużej, jesteśmy narażeni na brak ruchu. Po pracy albo nie mamy chęci na spacer czy siłownię, albo pochłaniają nas dodatkowe rodzinne obowiązki. Wszystko to sprawia, że nasza aktywność fizyczna jest na bardzo niskim poziomie, co w konsekwencji ma negatywny wpływ na sam proces zapamiętywania oraz uczenia się, a w przyszłości może przyspieszać proces starzenia się mózgu i powodować choroby Alzheimera.

Negatywny wpływ na pracę mózgu wywiera także zbyt mała ilość snu. Problemy w pracy, natłok obowiązków mogą powodować kłopoty z zasypianiem, częste wybudzanie się w nocy, a nawet bezsenność, co odbija się negatywnie na funkcjonowaniu w ciągu całego dnia.

Niezwykle istotną kwestią jest także dieta, która w obecnych czasach obfituje w produkty wysoko przetworzone, bogate w tłuszcze nasycone i ubogie w błonnik. W takim modelu żywienia nie jest możliwe dostarczenie odpowiedniej ilości energii, witamin i minerałów, których codziennie potrzebuje nasz mózg do optymalnej pracy. Z tego względu, aby każdego dnia pozytywnie wpływać na ten ważny organ, a także zadziałać długofalowo, uniknąć chorób i zapewnić sobie zdrowie, należy koniecznie zmienić dietę. Stanowić ją powinny pełnowartościowe, nieprzetworzone produkty, zdrowe węglowodany, białko, zimnotłoczone oleje i cenne mikroskładniki.

Dieta pudełkowa – idealna opcja dla pracujących i żyjących na pełnych obrotach

Niestety brak wystarczającej ilości czasu uniemożliwia nam wprowadzenie zmiany w naszej diecie. W takim przypadku z pomocą przychodzi dieta pudełkowa, która skutecznie pomaga odciążyć w codziennych obowiązkach. Przykładowa dieta pudełkowa Bielsko będzie idealna w przypadku osób pracujących w korporacji. Jest ona bowiem odpowiednio zbilansowana i usprawniająca pracę Twojego mózgu każdego dnia. Posiłki przygotowywane ze świeżych, nieprzetworzonych produktów, pełne są witamin i składników odżywczych, efektywnie zapewniają dobre samopoczucie i energię w pracy, a także poza nią. To idealna wręcz propozycja dla osób zapracowanych, które nie mają czasu na przygotowywanie pełnowartościowych posiłków, a pragną odżywiać się zdrowo i racjonalnie.

PRZYKŁADOWE MENU:

Śniadanie

Sernik marchewkowy z jajkiem na zielonej sałacie, kolorowa rolada chlebowa z szpinakiem, mix warzyw

II Śniadanie

Jaglanka brzoskwiniowa z nerkowcami i cynamonem

Obiad

Madras wołowy z fasolką szparagową i borowikami, kluski razowe, lodowa z francuskim sosem vinegret, wiórkami marchewki i buraka

Podwieczorek

Caponata – sycylijski gulasz z bakłażanów

Kolacja

Kotlety a`la mielone z kalafiora z mozzarellą, sos hiszpański z czerwoną papryką, mix sałat

Oceń artykuł
[Suma: 1 Średnia: 5]
Informacja prawna