Co na wzmocnienie włosów? Wypróbuj kolagen

Włosy po wakacjach często są słabe i przesuszone. Dlatego warto zadbać o nie i odpowiednio wzmocnić. Z pomocą może przyjść kolagen.

Dlaczego kolagen?

Mimo, że kolagen kojarzy nam się głównie ze zmarszczkami, to równie dobrze działa na stawy, a także włosy i paznokcie. Dzięki nim włosy stają się gładsze, a paznokcie mocniejsze i mniej podatne na złamania. Możesz użyć kolagenu w żelu i wmasować go w skórę głowy lub rozpocząć suplementację kolagenową. Już po około dwóch miesiącach możesz spodziewać się pierwszych efektów.

Suplementy z kolagenem – co powinny zawierać?

Dobry suplement poza kolagenem powinien zawierać także inne składniki. Przede wszystkim witaminę C. To właśnie ona bierze udział w syntezie kolagenu. Bez niej ten proces będzie niemożliwy. Możemy dostarczyć ją z pożywieniem, jednak często przyswojona ilość jest niewystarczająca. Dlatego wybierając suplement z kolagenem, zwróć uwagę, by zawierał odpowiednią ilość witaminy C.

Kolagen w tabletkach, w saszetkach lub w formie drinków – jaki wybrać?

Suplementy z kolagenem występują w wielu postaciach. Wybierz taką, która jest dla Ciebie najwygodniejsza. Kolagen do picia w formie drinków jest gotowym napojem do spożycia. Nie jest jednak zbyt poręczny, zwłaszcza podczas podróży. Z drugiej strony kapsułki z kolagenem często są duże, przez co trudne do połknięcia. Dlatego zastanów się, co będzie dla Ciebie wygodniejsze. Więcej informacji dotyczących poszczególnych form kolagenów znajdziesz w artykule “Kolagen do picia. Zalety i wady, efekty, rodzaje”.
Pamiętaj też, żeby miał odpowiednio wysoką zawartość kolagenu. Ważna jest też jego postać. Najlepiej przyswajalnym jest kolagen rybi, ponieważ jest najbardziej zbliżony do naszego i stosunkowo mało zanieczyszczony.

Przeczytaj także:  Kozieradka na włosy - naturalny cud

Kolagen w jedzeniu

Poza suplementami, kolagen możesz dostarczyć także z diety. Produkty bogate w niego to przede wszystkim golonki, mięso i ryby w galarecie i kurze łapki. Do tego dołóż warzywa i owoce bogate w witaminę C, na przykład paprykę, jarmuż, brokuły, czarną porzeczkę lub cytrusy. Niestety, żeby dostarczyć wystarczającą ilość kolagenu, trzeba zjeść tego sporo. Dlatego warto zastanowić się nad suplementacją.

Artykuł napisała Ula, autorka bloga Słoniulka.

Oceń artykuł
[Suma: 1 Średnia: 5]

Podobne posty

Przeczytaj także:  Jak rozjaśnić ciemne włosy? Kilka domowych sposobów