Skąd rosnąca popularność odzieży firmowej

odzież firmowa

Odzież firmowa, inaczej odzież reklamowa to jeden z marketingowych sposobów promowania firmy i jak się okazuje, odzież firmowa, na której znajduje się wiodące hasło reklamowe lub jej logo, to naprawdę potężne narzędzie marketingowe. Pomysł znakowania odzieży firmowej zakotwiczył się już na stałe w naszej rzeczywistości i nikogo już nie dziwią napisy na odzieży pracowników danej firmy, co więcej, tak ubrany pracownik wzbudza zaufanie.

Odzież firmowa – funkcje i zalety dla firmy

odzież firmowa

Znakowanie odzieży swoim logo to jedno z narzędzi marketingowych oraz sposób na budowanie świadomości swojej marki.

Znakować można praktycznie każde ubranie firmowe, czyli:

  • koszule i koszulki,
  • polary,
  • koszulki polo z długim i krótkim rękawem,
  • kurtki,
  • bluzy,
  • bezrękawniki,
  • czapki,
  • rękawiczki,
  • skarpety,
  • odzież roboczą.

Odzież reklamowa – jakie spełnia funkcje

odzież reklamowa

Pracownicy ubrani np. w koszule firmowe z nadrukiem stają się żywym nośnikiem i reklamą firmy. To jednak nie wszystko, odzież taka spełnia również następujące funkcje::

  • staje się mocnym i pozytywnym wizerunkiem firmy,
  • buduje świadomość marki,
  • dyskretna i skuteczna forma promocji,,
  • zwiększenie i ugruntowanie rozpoznawalności marki na tle konkurencji,,
  • możliwość trafienia do szerszego grona klientów,,
  • wzmocnienie zaufania klientów do danej marki. .

Odzież firmowa – zalety dla firmy i pracowników

odzież firmowa

Odzież firmowa z nadrukiem to wiele zalet dla firmy jak i jej pracowników. Jak udowadniają badania pracownicy ubrani w ubrania firmowe wzbudzają zaufanie nieco bardziej  niż ubrani dowolnie.

Noszenie w pracy firmowych uniformów z logiem firmy, sprawia, że firma w oczach klienta wygląda profesjonalnie, co przyczynia się do wzrostu zaufania i możliwości nawiązania pozytywnej relacji z klientem, dzięki temu sprzedaż towarów lub usług przebiega sprawniej i skuteczniej. Zaufanie wynika między innymi z faktu, że klienci czują się potraktowani profesjonalnie i z należytym szacunkiem. Inwestowanie w odzież firmową, jest nie tylko doskonałą formą promocji, ale również troską nie tylko o ogólny wizerunek firmy, ale indywidualnie każdego pracownika. .

Środki zainwestowane w taki rodzaj reklamy,, jakim jest odzież firmowa z nadrukiem są stosunkowo niewielkie w stosunku do wielowymiarowego działania promocyjnego – to po prostu świetny nośnik reklamy Twojej firmy.

Dla pracowników posiadanie w miejscu pracy odzieży firmowej, na której widnieje logo firmy to mniejsze koszty na zakup i eksploatację prywatnych ubrań – to rodzaj oszczędności, gdyż odzież robocza, szczególnie dla pracowników budowlanych czy na halach produkcyjnych, ulega zabrudzeniu częściej niż w przypadku innych stanowisk.

W biurach, salonach obsługi klienta czy placówkach handlowych odzież firmowa stwarza wizualnie, równy status każdego pracownika – klienci już przy pierwszym kontakcie czują się przyjęci z należytym szacunkiem, troską i profesjonalizmem, a do tego fachowa obsługa powoduje, że czują się dobrze obsłużeni i zaopiekowani przez personel.

Odzież firmowa – korzyści dla klientów

Powyżej opisaliśmy korzyści płynące z zakupu odzieży firmowej zarówno dla firm, jak również samych pracowników, jednak z takiej formy promocji korzyści mogą czerpać także odbiorcy i klienci firmy.

Wielu przedsiębiorców wszelką odzież reklamową przeznacza również na prezenty dla swoich klientów – stały klient obdarowany firmową koszulą, bluzą, czapką czy skarpetami czuje się wyróżniony – taki gest wiąże klienta z firmą, wzbudza jego lojalność wobec firmy. Może się to odbywać cyklicznie w ramach wzrostu zakupionych przedmiotów przez klienta lub okazjonalnie, jak np. z okazji świąt czy jubileuszu firmy.

Nie tylko stali klienci mogą stać się posiadaczami firmowej odzieży – często działania marketingowe obejmują konkursy reklamowe, w których obdarowywani są zwycięzcy – odzież reklamowa jest świetną nagrodą, gadżetem oraz prezentem.

Jak skutecznie znakować odzież firmową

odzież firmowa, haft komputerowy

Odzież reklamowa znakowana jest na różne sposoby, jednak by dobrze realizowała swoje reklamowe zadanie, powinna spełniać szereg warunków, przede wszystkim:

  • jakość – wszelkie ubrania reklamowe powinna cechować wysoka jakość materiału, z jakiego jest wykonana,
  • krój, który nie powinien krępować ruchów i fason – ważne by odzież firmowa była dostosowana do płci pracowników, czyli wśród ubrań firmowych powinny się znaleźć zarówno damskie jak i męskie ubrania,
  • kolorystykę – kolor powinen być dostosowany do kolorów firmy – powinien być trwały i nie powodować przebarwień;

Dobra jakość materiałów, jaką powinna powsiadać odzież firmowa z nadrukiem to prócz komfortu używania jej, również odpowiednie komponenty do wykonania reklamy czy logo – najczęściej stosowaną i trwałą techniką jest haft komputerowy, który umożliwia wykonanie każdego, nawet bardzo skomplikowanego motywu na dobrej jakości odzieży firmowej.

Odzież reklamowa z nadrukiem komputerowym to wygoda noszenia, ale też wyrazistość kolorów haftu, możliwość wykonania wymyślnych i skomplikowanych kształtów logo – w dobrych pracowniach reklamowych istnieje szeroki wybór produktów – od gatunku odzieży po wybór kolorów i kształtów haftu na najwyższym poziomie oraz fachowe doradztwo.

Nie ma też znaczenia ilość zamawianych produktów. Jeżeli w dużej firmie, nie jesteś w stanie od razu wyposażyć wszystkich pracowników w odzież firmową, możesz zdecydować się na określoną partię. Ograniczeń nie ma również w przypadku małych, jednoosobowych firm – zatem oferta skierowana jest do wszystkich!

Podsumowanie

Firmowe koszulki, koszule, wszystkie rodzaje bluz i polarów możesz znakować swoim logo, hasłem kampanii reklamowej czy innym sloganem wykonując na nich nadruk haftem komputerowym – jest to najprostszy sposób na reklamowanie swojej firmy i budowanie relacji z klientami – to bardzo korzystny dla wszystkich stron sposób promocji i reklamy.

Podobne posty

Oceń artykuł
[Suma: 1 Średnia: 5]