Jak poprawić pamięć i koncentrację?

Dobra pamięć jest podstawą w codziennym życiu człowieka. Pozwala nam na prawidłowe funkcjonowanie na wielu płaszczyznach życia. Jest wiele czynników, które mogą zaburzać naszą pamięć i koncentrację. Najważniejsze jest dbanie o odpowiednią ilość snu i dietę bogatą we wszystkie składniki odżywcze. Poznaj jednak więcej sposobów na pamięć i koncentrację zagłębiając się w treści tego artykułu.

Problemy z pamięcią i koncentracją – przyczyny

Wiele czynników się na trudności z koncentracją, a przyczyny zwykle są złożone i zależą również od tego w jakiej grupie wiekowej jesteśmy. Główne przyczyny problemów z pamięcią i koncentracją to przepracowanie i stres. Nieustanne napięcie i brak umiejętności zrelaksowania się może istotnie wypływać na niemożność koncentracji nawet przy podstawowych czynnościach. Stres często też może powodować bezsenność, a nieodpowiednia ilość snu wpływa na gorszą pamięć i zaburzenie koncentracji. Mała aktywność intelektualna może też mieć tutaj swoje źródło.

Stany depresyjne mogą być kolejną przyczyną osłabiającą pamięć i koncentrację. Wpływa to na utratę chęci do wykonywania aktywności fizycznej oraz wszelkich aktywności intelektualnych. Zaburza również tworzenie przyjemnych wspomnień. Nieprawidłowa dieta może prowadzić do niedoborów witamin, które są kluczem do prawidłowego funkcjonowania mózgu. Ważne jest zatem dbanie o zbilansowane posiłki i zachowanie w diecie niezbędnych wartości odżywczych. Odwodniony organizm nie może działać prawidłowo i przyczynia się do bólu głowy, co może wiązać się z zaburzoną koncentracją i pamięcią. Dlatego ważne jest odpowiednie nawodnienie organizmu.

Co pomoże poprawić pamięć i koncentrację?

Odpowiednia dieta

Ku polepszeniu pamięci nasze działania w pierwszej kolejności powinny opierać się na przeanalizowaniu naszej diety. Nie chodzi tu jednak o chwilowe nawyki żywieniowe, a włączenie do diety wartości odżywczych na stałe. Właściwe odżywianie powinno być naszym nawykiem! Warto wybierać produkty spożywcze, które korzystnie wpływają na stan naszego zdrowia oraz te wspomagające pracę neuronów. Włączenie do diety odpowiednich produktów sprawi, że będziemy cieszyć się dużą sprawnością intelektualną. Odpowiednim źródłem składników odżywczych w celu polepszenia pamięci i koncentracji będą orzechy i nasiona, produkty pełnoziarniste, warzywa i owoce, oliwa, ryby oraz awokado.

Aktywność fizyczna i trenowanie mózgu

Regularna aktywność fizyczna pozwala utrzymać dobrą kondycję serca oraz poprawia nastrój, ale również wspomaga funkcjonowanie umysłu. Podczas ćwiczeń podwyższa się ciśnienie i przepływ krwi, co powoduje zwiększoną ilość dostarczanego tlenu, który polepsza pracę umysłu. W celu polepszenia pamięci odpowiednie będą również ćwiczenia intelektualne np. rozwiązywanie krzyżówek, układanie puzzli czy granie w szachy.

Zdecydowanie warto jest znaleźć w ciągu dnia choć chwilę i przeznaczyć ją na trening mózgu!

Zioła na pamięć i koncentrację

Obecnie mamy również możliwość skorzystania z medycyny naturalnej i szeregu różnych ziół, które są pomocne przy zachowaniu jasności umysłu oraz ograniczeniu uciążliwej mgły mózgowej. Aby efektywnie polepszyć swoją pamięć i koncentrację warto również skłonić się ku fitoterapii, czyli leczeniu ziołami. Dobrze sprawdzi się tutaj żeń-szeń, kozieradka czy miłorząb japoński. Bardzo ważne jest to by zioła były wysokiej jakości i naturalne; w poszukiwaniu takich należy korzystać z dobrych źródeł, takich jak https://mojazielarnia.pl.

Dobra pamięć i umiejętność koncentracji to łatwiejsze funkcjonowanie w codziennym życiu. Warto zatem wprowadzić zdrowe nawyki i każdego dnia budować zdrowie i przejrzystość naszego umysłu.  

Oceń artykuł
[Suma: 1 Średnia: 5]
Informacja prawna