Jak dobrać kanały komunikacji internetowej?

W Internecie możesz promować się na dziesiątki sposobów. Możesz nawiązać współpracę z influencerem, prowadzić własnego bloga lub być aktywnym w mediach społecznościowych. Jednak wybór tego, w jaki sposób będziesz promować swoją markę w wirtualnym świecie, nie może być przypadkowy. Wyjaśniamy, jak wybrać kanał komunikacji internetowej, aby dotrzeć do jak największej liczby przyszłych klientów.

Dlaczego dobór odpowiedniego kanału komunikacji internetowej ma tak duże znaczenie?

Właściwie dobrany kanał komunikacji internetowej pozwala na nawiązywanie trwałych relacji między firmą a jej klientem. W ten sposób marka może oferować, prezentować swoje produkty usługi, a także zbierać o nich opinie.

Komunikacja internetowa nie powinna skupiać się na jednym kanale. Im działania marketingowe będą prowadzone na większą skalę, tym szanse na to, że marka stanie się rozpoznawalna wśród szerokiego grona odbiorców, są większe. Przekłada się to na zwiększone zainteresowanie ofertą, a w rezultacie na satysfakcjonującą sprzedaż i zyski.

Rodzaje kanałów komunikacji internetowej

W opozycji do komunikacji internetowej są wszelkie działania marketingowe offline. Są to materiały reklamowe – broszury, katalogi, ulotki, foldery – które promują daną markę poza siecią. Natomiast kanały komunikacji internetowej dzielą się na:

  • własne – takim kanałem jest np. własna witryna w sieci. Firmy komunikują się także z konsumentami za pomocą prowadzonych blogów;
  • zewnętrzne – jeżeli twoja firma ma swój profil w mediach społecznościowych, to znaczy, że korzysta z zewnętrznych kanałów komunikacji internetowej. Do takich zalicza się również zewnętrzne portale, na których umieszczane są teksty, artykuły z linkami do strony firmowej;
  • niepłatne – są to fora, grupy dyskusyjne, recenzje, opinie wymieniane między Internautami. Mimo że sam właściciel firmy nie ma wpływu na te kanały komunikacji, to są one skutecznymi narzędziami, dzięki którym informacje o ofercie produktowej lub usługach docierają do szerokiej grupy odbiorców.

Kryteria doboru kanału komunikacji internetowej

Wybierając sposób, w który będziesz komunikował się z konsumentami za pośrednictwem Internetu, weź pod uwagę:

  • specyfikę swojej grupy docelowej – przeanalizuj, czy należące do niej osoby chętnie korzystają z mediów społecznościowych, czy informacje o  produktach i usługach wolą czerpać bezpośrednio ze strony internetowej;
  • swój budżet – jeżeli dysponujesz większym budżetem, możesz docierać do odbiorców, nie tylko umieszczając wpisy na blogu, ale też np. umieszczając posty sponsorowane w social mediach;
  • przyzwyczajenia grupy docelowej – twoi klienci często korzystają z ofert promocyjnych, lubią wiedzieć, co właśnie znajduje się w Twojej ofercie? W takim przypadku strzałem w dziesiątkę mogą okazać się regularnie wysyłane newslettery.

Nie pozostawaj w tyle i wykorzystuj potencjał Internetu, aby grono twoich klientów ciągle się powiększało. Sam zdecyduj, jakie kanały komunikacji internetowej są odpowiednie dla twojego biznesu lub powierz to zadanie specjalistom – budowaniem relacji z twoimi obecnymi i przyszłymi klientami może zająć się np. Fabryka Marketingu.

Informacja prawna