Ćwiczenia na trampolinie to odchudzanie przez zabawę, sprawdź efekty!

Energetyczna muzyka, wesołe podskoki i trening cardio w jednym? Trudno uwierzyć, aby zabawa na trampolinie mogła okazać się tak dobrym sposobem na spalanie kalorii, a jednak jest to rozwiązanie, na które mogą zdecydować się nawet rodzice pilnujący małych dzieci. W końcu w skakaniu maluchy są najlepsze, warto więc towarzyszyć im i zamienić wspólną zabawę w bardzo skuteczny trening. Sprawdź, jak to zrobić i jakich efektów możesz oczekiwać!

Jak powinien wyglądać trening na trampolinie?

Ćwiczenia na trampolinie to tak zwany jumping fitness. Obejmuje on bieganie, skakanie i inne aktywności fitnessowe. Zwykłe podskoki w rytmie ulubionej muzyki nie wystarczą jednak, aby zauważyć szybki spadek masy ciała. Konieczne jest bowiem stosowanie się do kilku ważnych zasad.

  • Każdy skok należy rozpoczynać na lekko ugiętych w kolanach nogach, z biodrami wypchniętymi w tył.
  • W trakcie skoku należy napinać przede wszystkim mięśnie dolnych partii ciała.
  • Głowa i korpus muszą znajdować się na tej samej wysokości.
  • Podczas skoku istotne jest napinanie mięśni głębokich i mięśni brzucha.

Nie oznacza to, że trening tego typu można wykonywać wyłącznie na siłowni pod okiem trenera. Jeśli wiesz, jak ćwiczyć, wystarczająca będzie trampolina dla dzieci w ogrodzie, na której możesz skakać solo lub jednocześnie bawiąc się z maluchami. To idealne rozwiązanie dla rodziców, którzy często nie mogą znaleźć nawet kilku minut w ciągu dnia, aby zadbać o swoją sylwetkę i kondycję.

Przykładowe ćwiczenia na trampolinie

Znając podstawowe zasady przeprowadzania treningów na trampolinie, można przejść do konkretów, czyli do opracowania własnego programu ćwiczeń. Warto pamiętać, aby nawet taki trening-zabawę zawsze poprzedzać chociaż krótką rozgrzewką, a samą intensywność ćwiczeń dopasować do swojej kondycji. Pozwoli to uniknąć nieprzyjemnych skutków przeforsowania mięśni.

Na trampolinie można wykonywać:

  1. bieg w miejscu,
  2. pajacyki,
  3. skoki z obrotem,
  4. skoki w przód, w tył i w bok,
  5. pompki,
  6. przysiady,
  7. skoki wysokie, jednonóż, obunóż,
  8. skoki z dodatkiem ruchu rąk,
  9. skoki z rozszerzaniem i zwężaniem rozstawu nóg.

Jeśli ćwiczenia na trampolinie okażą się odpowiednim treningiem, warto pamiętać, że można kontynuować je również poza sezonem letnim (na trampolinie ogrodowej). Specjalna trampolina fitness jest niewielka i można z powodzeniem korzystać z niej wewnątrz mieszkania. Takie modele posiadają zwykle dodatkową poręcz, która ułatwia wykonywanie ćwiczeń.

Dlaczego trening na trampolinie jest skuteczny?

Trening na trampolinie wiąże się z wykonywaniem ćwiczeń na niestabilnym podłożu. To wymusza z kolei większe napięcie mięśni i intensywniejszą pracę całego ciała, który musi mierzyć się z walką o utrzymanie równowagi. Skoki na trampolinie stanowią wszechstronny trening dla różnych partii. Jednocześnie, elastyczne podłoże takiego sprzętu amortyzuje pracę stawów, dzięki czemu ćwiczenia tego typu nie nadwyrężają ich tak, jak chociażby tradycyjne bieganie. Ważną cechą treningu na trampolinie jest też fakt, że wykonywane na niej ćwiczenia można dostosować do swojej kondycji pod względem ich tempa i intensywności.

Zalety treningu na trampolinie – jakich efektów można się spodziewać?

Prawidłowo przeprowadzony trening na trampolinie pozwala spalić około trzy razy więcej kalorii niż bieganie. Ćwiczenia tego typu przyczyniają się do poprawy ogólnej kondycji fizycznej i zwiększenia wytrzymałości organizmu. Skoki ujędrniają brzuch, uda i pośladki, modelując sylwetkę. Poza tym, trening łączony z zabawą zmniejsza poziom stresu i dodaje energii – czego więc można chcieć więcej?

Oceń artykuł
[Suma: 1 Średnia: 5]
Informacja prawna