5 pomysłów na trening jesienią

Gdy zaczyna się jesień, ciężko wyobrazić sobie trening na świeżym powietrzu. Deszcz, wiatr i chłód potrafią dać w kość nawet najbardziej wytrwałym sportowcom, a śliska nawierzchnia może sprzyjać licznym kontuzjom. Co zrobić, by nie przegapić okazji do ćwiczeń i móc cieszyć się treningiem jesienią?

Profesjonalna siłownia

Siłownia to zarówno najbardziej oczywiste, jak i najlepsze miejsce, do którego możemy udać się na trening, gdy pogoda za oknem nie rozpieszcza. Tu znajdziemy niezbędne sprzęty i akcesoria, które pozwolą nam utrzymać formę i ćwiczyć różnorodne partie mięśni. Możemy skorzystać także z pomocy trenera personalnego, który dopasuje rodzaje ćwiczeń do naszych potrzeb. Dzięki temu będziemy mogli realizować swoje cele treningowe jeszcze bardziej efektywnie niż w innych przypadkach.

Fitness i zajęcia grupowe

Jeśli lubimy zorganizowane treningi, dobrym pomysłem będą różnego rodzaju zajęcia grupowe, jak fitness, stretching, cross, trening obwodowy czy step. Choć tego typu zajęcia cieszą się przede wszystkim zainteresowaniem wśród kobiet, również wielu mężczyzn może skorzystać z tego typu aktywności. To świetny sposób na spalenie sporej ilości kalorii i aktywne spędzenie czasu i utrzymanie formy.

Domowa siłownia

Jeśli mamy odpowiednie fundusze oraz odpowiednią ilość wolnej przestrzeni, możemy zorganizować sobie siłownie również we własnych czterech ścianach. Wymaga to zakupu niezbędnego sprzętu, takiego jak hantle i gryfy, a także mat do ćwiczeń i wielu innych akcesoriów. Choć z oczywistych względów tego typu domowa siłownia nie zastąpi wyposażenia profesjonalnej placówki, może być świetnym dodatkiem do innych form treningu. Warto jednak pamiętać, że inwestycja w tego typu sprzęty może wiązać się z dość wysokimi kosztami.

Przeczytaj także:  Trzy pomysły na wyraziste obuwie jesienne – moda nie lubi nudy

Basen

Pływanie ma doskonały wpływ na nasze zdrowie. Pomaga zahartować organizm, a także rozluźnić organizm. Ma pozytywny wpływ na nasz układ oddechowy – regularne wizyty na basenie pozwalają zwiększyć pojemność płuc. Co więcej, pływanie świetnie wzmacnia mięśnie i poprawia wady postawy. Warto jednak znaleźć porę, w której na basenie nie odbywają się żadne zajęcia dodatkowe. Jeśli będziemy musieli dzielić tor z kilkoma osobami, nasz trening może nie być zbyt efektywny.

Centra rozrywki

Oprócz wyżej wspomnianych możliwości, w większych miastach dostępne są jeszcze różnego rodzaju centra aktywnej rozrywki, które umożliwiają uprawianie sportu w czasie niesprzyjającej pogody jesienią i zimą. Parki trampolin, hale do jeżdżenia na wrotkach, lodowiska czy hale wspinaczkowe mogą być świetnym urozmaiceniem codziennego treningu i jednocześnie doskonałą formą ogólnorozwojowej aktywności.

Podobne posty

Przeczytaj także:  Jak zadbać o sylwetkę jeszcze łatwiej? Postaw na EMS!
Oceń artykuł
[Suma: 2 Średnia: 5]