Influencer marketing – zalety, które przekonają Cię o skuteczności marketingu mody

Pozwala tworzyć skuteczne i angażujące kampanie marketingowe i dotrzeć do klientów w szybszy i bardziej autentyczny sposób. Influencer marketing, jako narzędzie marketingowe wykorzystuje opinię liderów w promocji produktów i usług i wyraźnie wzmacnia konkretne przekazy medialne.

Czy warto wykorzystać potencjał marketingu modowego? Te 6 zalet przekona Cię, że tak.

Dlaczego warto współpracować z influencerami?

Współpraca z influencerem to rozwiązanie, którego głównym celem jest wzmocnienie przekazu medialnego, w efekcie zaś – wizerunku marki. Działania prowadzone w ramach marketingu modowego wykorzystują autorytet społeczny lidera, jego zasięgi i pomagają zaistnieć marce w nowych grupach docelowych, co niemal zawsze przekłada się na większą sprzedaż. Influencer marketing ma także inne zalety, które mają kluczowe znaczenie dla jego skuteczności.

  1. Większy zasięg niż tradycyjne mediaInfluencer marketing, za sprawą działań influencerów gwarantuje wyraźny wzrost widoczności w Google i zainteresowania produktem lub usługą. Publikacja aktywnych linków wzmacnia bowiem SEO, w dalszej kolejności zaś skutecznie wspiera sprzedaż.
  2. Precyzyjne dotarcie do grupy docelowej/dotarcie do nowych grup docelowych. Marki, które wykorzystują autorytet lidera (influencera), zyskują zainteresowanie konkretnych grup docelowych, a często – szybciej i bardziej efektywnie docierają do nowych grup docelowych, w tym niszowych lub już zagospodarowanych.
  3. Niski koszt budowania zasięgu. Marketing mody pozwala na budowanie zasięgów dzięki influencerowi. Wykorzystanie pozycji lidera umożliwia dotarcie do jego widowni, co wiążę się z wyraźnie niższymi kosztami prowadzenia efektywnej kampanii marketingowej, niż korzystanie z tradycyjnych narzędzi reklamowych.
  4. Wyraźna oszczędność czasu. Korzystając z możliwości influencer marketingu, nie angażujesz się w działania mające na celu dotarcie do grupy docelowej lub pozyskanie nowych grup docelowych – są one bowiem zgromadzone wokół danego influencera (stanowią jego widownię).
  5. Większe możliwości marketingowe. Współpraca z influencerem pozwala na podejmowanie i realizowanie w ramach kampanii marketingowej zadań o charakterze niestandardowym. Marka promowana przez lidera cieszącego się zaufaniem społecznym jest lepiej postrzegana, nawet jeśli stanowi rynkową nowość.
  6. Nie jest utożsamiany z tradycyjną reklamą. Zdecydowana większość użytkowników Internetu chętnie korzysta z blokerów reklam, co stanowi ogromny problem dla marek, które chcą promować produkty i usługi w sieci. Tymczasem posty w mediach społecznościowych wskazujące na konkretne produkty i usługi nie są utożsamiane z reklamą typu display.

Informacja prawna