Pozwala tworzyć skuteczne i angażujące kampanie marketingowe i dotrzeć do klientów w szybszy i bardziej autentyczny sposób. Influencer marketing, jako narzędzie marketingowe wykorzystuje opinię liderów w promocji produktów i usług i wyraźnie wzmacnia konkretne przekazy medialne.
Czy warto wykorzystać potencjał marketingu modowego? Te 6 zalet przekona Cię, że tak.
Dlaczego warto współpracować z influencerami?
Współpraca z influencerem to rozwiązanie, którego głównym celem jest wzmocnienie przekazu medialnego, w efekcie zaś – wizerunku marki. Działania prowadzone w ramach marketingu modowego wykorzystują autorytet społeczny lidera, jego zasięgi i pomagają zaistnieć marce w nowych grupach docelowych, co niemal zawsze przekłada się na większą sprzedaż. Influencer marketing ma także inne zalety, które mają kluczowe znaczenie dla jego skuteczności.
- Większy zasięg niż tradycyjne media. Influencer marketing, za sprawą działań influencerów gwarantuje wyraźny wzrost widoczności w Google i zainteresowania produktem lub usługą. Publikacja aktywnych linków wzmacnia bowiem SEO, w dalszej kolejności zaś skutecznie wspiera sprzedaż.
- Precyzyjne dotarcie do grupy docelowej/dotarcie do nowych grup docelowych. Marki, które wykorzystują autorytet lidera (influencera), zyskują zainteresowanie konkretnych grup docelowych, a często – szybciej i bardziej efektywnie docierają do nowych grup docelowych, w tym niszowych lub już zagospodarowanych.
- Niski koszt budowania zasięgu. Marketing mody pozwala na budowanie zasięgów dzięki influencerowi. Wykorzystanie pozycji lidera umożliwia dotarcie do jego widowni, co wiążę się z wyraźnie niższymi kosztami prowadzenia efektywnej kampanii marketingowej, niż korzystanie z tradycyjnych narzędzi reklamowych.
- Wyraźna oszczędność czasu. Korzystając z możliwości influencer marketingu, nie angażujesz się w działania mające na celu dotarcie do grupy docelowej lub pozyskanie nowych grup docelowych – są one bowiem zgromadzone wokół danego influencera (stanowią jego widownię).
- Większe możliwości marketingowe. Współpraca z influencerem pozwala na podejmowanie i realizowanie w ramach kampanii marketingowej zadań o charakterze niestandardowym. Marka promowana przez lidera cieszącego się zaufaniem społecznym jest lepiej postrzegana, nawet jeśli stanowi rynkową nowość.
- Nie jest utożsamiany z tradycyjną reklamą. Zdecydowana większość użytkowników Internetu chętnie korzysta z blokerów reklam, co stanowi ogromny problem dla marek, które chcą promować produkty i usługi w sieci. Tymczasem posty w mediach społecznościowych wskazujące na konkretne produkty i usługi nie są utożsamiane z reklamą typu display.