Praca w biurze zmusza do spędzania wielu godzin w pozycji siedzącej. Taki tryb życia jest bardzo niezdrowy, dlatego pracownicy biurowi często skarżą się na bóle kręgosłupa, dyskopatię, napięciowe bóle głowy, nawracające skurcze i tym podobne przypadłości będące jego naturalną konsekwencją. Remedium na tego rodzaju problemy okazuje się masaż biurowy, udogodnienie coraz częściej wprowadzane w wielu polskich i zagranicznych korporacjach.
Na czym polega masaż biurowy?
Masaż biurowy to krótka terapia manualna wykonywana przez wyspecjalizowanego w tym zakresie fizjoterapeutę, który doskonale wie, jak zadbać o nadwyrężany w trakcie pracy za biurkiem aparat ruchu. W trakcie zabiegu konkretne miejsca na ciele pacjenta są przez niego w umiejętny sposób uciskane i w ten sposób mobilizowane do powrotu do równowagi. W efekcie znika ból, obrzęk, mrowienie, sztywność mięśni oraz utrzymujące się napięcie psychiczne i wynikające z niego dolegliwości psychogenne, a dodatkowo wzrasta koncentracja i kreatywność, rośnie też poziom energii i chęć do pracy. Taki masaż trwa od 15 do 30 minut (czas zależy od długości przerw w pracy) i wykonywany jest na specjalnie do tego celu przeznaczonym regulowanym fotelu, który pozwala masowanemu na przyjęcie wygodnej pozycji, a masującemu na łatwy dostęp do wybranej partii ciała, najczęściej pleców lub karku. Więcej na ten temat można dowiedzieć się na stronie Wellbeingpolska.pl.
Jakie korzyści przynosi taki masaż?
Najważniejsza korzyść, z jaką wiąże się wprowadzenie w firmie udogodnienia w postaci masażu biurowego, jest oczywista: mniej kłopotów ze zdrowiem to mniej zwolnień lekarskich, a to oznacza niższe statystyki absencji pracowników i lepszą ich produktywność, która przekłada się potem na wydajność firmy. Ale masaż biurowy ma też inną, niezaprzeczalną zaletę: zwiększa zadowolenie z pracy zatrudnionego personelu, a co za tym idzie, również jego motywację, zaangażowanie i przywiązanie do pracodawcy. Tworząc pracownikom komfortowe warunki pracy, między innymi dzięki masażowi biurowemu, możemy przywiązać ich do siebie na stałe i w ten sposób uniknąć kosztów generowanych przez ciągłą rotację pracowników oraz wynikające z niej przestoje w realizacji zadań.