Jak zwiększyć odporność organizmu i nie dać się infekcjom? Skuteczne sposoby!

Sezon jesienno-zimowy nie oszczędza naszego organizmu. Zapewne wiesz, jak łatwo wtedy o infekcję. Przedstawiamy skuteczne sposoby na poprawę odporności, które możesz wprowadzić już dzisiaj! Sprawdź!

Wypoczynek i jakościowy sen

Zaczynamy od absolutnej podstawy, a mianowicie chodzi o to, by dać organizmowi czas na relaks i regenerację. Nie bez powodu mówi się, że sen jest lekiem na całe zło – najlepiej trwający nieprzerwanie przez 7-8 godzin w ciemnym i cichym pomieszczeniu. Wypoczęty organizm jest silniejszy i mniej podatny na infekcje. Zmęczenie zaś nie tylko osłabia nas, ale też rozregulowuje hormony, zaburza pragnienie i łaknienie. Skutkuje to często wypijaniem dużych ilości kawy, napojów energetycznych, zajadaniem zmęczenia słodyczami i przekąskami (ciekawostka: cukier w nadmiarze również obniża odporność).

Stres i nerwy – nie!

Długotrwałe napięcie i zdenerwowanie wpływa na cały organizm. System nerwowy jest połączony z systemem obronnym, więc cierpi na tym nasza odporność. Choć pewnie każdy z nas zdaje sobie sprawę, że stresu nie da się w całości wyeliminować, to jednak zróbmy wszystko, by go ograniczyć, nabrać nieco dystansu i nauczyć się go rozładowywać. Pomocne mogą okazać się techniki relaksacyjne, aktywność fizyczna, spotkanie z bliskimi, długa kąpiel, słuchanie muzyki czy oglądanie filmu.

Rutyna z witaminą C

W sezonie infekcyjnym dobrze też wspomóc się rutyną z witaminą C, które wzmacniają układ odpornościowy. Chronią przed przeziębieniami i grypą. Wpływają też na zmniejszenie kataru, który często jest naprawdę dolegliwy. Rutyna sprawia również, że witamina C wolniej się utlenia, więc zwiększa się jej wchłanialność.

Poza tym warto jeszcze wspomnieć, że leki i suplementy diety z rutyną + witaminą C obniżają ryzyko wystąpienia miażdżycy i chorób serca, hamują syntezę wolnych rodników, hamują powstawanie obrzęków, uelastyczniają naczynia i działają przeciwzapalnie. Są one dostępne w aptece Nowa Farmacja w formie tabletek klasycznych, tabletek do ssania, tabletek musujących do sporządzania roztworu oraz w formie kapsułek.

Zróżnicowana i urozmaicona dieta

Nie tylko suplementacja rutyny się przyda, ale także zmiana sposobu odżywiania. W codziennym menu powinno znaleźć się mnóstwo warzyw, owoców, ryb, dobrego nabiału, miodu i oczywiście kiszonek. Wspomniane kiszonki są naturalnymi probiotykami. Zimą jedzmy też rozgrzewające zupy i sosy z ostrymi przyprawami, z czosnkiem.

Nie zapominajmy ponadto o pożywnym śniadaniu, które zapewnia mnóstwo energii na długi czas. Zadbajmy przy tym o nawodnienie organizmu, bo wówczas organizm jest silniejszy i łatwiej radzi sobie z ewentualnymi przeziębieniami – mowa nie tylko o wodzie, ale i o naparach z żeń-szeniem, czystkiem, aloesem czy jeżówką purpurową.

Aktywność fizyczna – dla każdego coś dobrego

Regularny wysiłek pozytywnie wpływa na odporność, a już szczególnie wtedy, gdy odbywa się on na świeżym powietrzu. Świetnie się wówczas dotlenia mózg i wzmacnia organizm. Może to być szybki, marsz, jogging, a jeśli nie lubimy ćwiczyć na zewnątrz zimą, to wybierzmy, co nas interesuje – basen, taniec, siłownia, squash, aerobik czy jeszcze inna aktywność.

Seanse w saunie

Na odporność organizmu, jego wzmocnienie, oczyszczenie i dotlenienie wpływają seanse w saunie. Dzięki nim podnosi się też ciepłota ciała – o około 2-3 stopnie Celsjusza – a tego zarazki nie lubią.

To już wszystkie nasze sposoby, które polecamy. Pamiętaj, by poza snem, spokojem, preparatami z rutyną i witaminą C, zbilansowaną dietą, ruchem i sauną, ubierać się odpowiednio do pogody, chroniąc głowę, szyję i dłonie czy się hartując. Trzymamy kciuki i życzymy dużo zdrowia!

Oceń artykuł
[Suma: 1 Średnia: 5]
Informacja prawna